IT용어위키



ITIL 4

IT Infrastructure Library
ITSM(IT Service Management)를 지원 구축 관리하기 위한 Best Practice 기반 프레임워크의 4번째 버전

ITIL 4 4개 차원.png

ITIL v3과의 차이

구분 ITIL v3 ITIL 4
구성 36개 Process 34개 Practice
생명주기 Service Management Lifecycle
  • Service Strategy
  • Service Design
  • Service Transition
  • Service Operation
  • Continual Service Improvement
Service Value Chain(VC)
  • Plan
  • Improve
  • Engage
  • Design and Transition
  • Obtain/Build
  • Deliver and Support
관점 4 Ps of Service Design
  • People
  • Processes
  • Partners
  • Products
4 Dimensions of Service Management
  • Organization and People
  • Value Streams and Processes
  • Partners and Suppliers
  • Information and Technology

ITIL 4에서 새로 등장한 개념

  • The Four Dimensions of Service Management
  • Service Value System
  • Service Value Chain
  • Value CoCreation
  • Service Relationship Model
  • Value, Outcomes, Costs, and Risks (VOCR)
  • Value Streams
  • ITIL’s Guiding Principles
  • General Management Practices
  • Technical Management Practices

참고 문헌


  출처: 공대위키(공대위키에서 최신 문서 보기)
  * 본 페이지는 공대위키에서 미러링된 페이지입니다. 일부 오류나 표현의 누락이 있을 수 있습니다. 원본 문서는 공대위키에서 확인하세요!